Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2

Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2

Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2

Nemţii lucrează după paletarul de culori RAL. E bine de reţinut că, dacă în orice domeniu (dar absolut orice!) întâlnim un produs german care are o anumită culoare, obţinută prin aplicarea protecţiei antocorosive (aşa-i zice în termeni tehnici la banala vopsitorie), obligatoriu vom găsi undeva (marcat, ştanţat pe produs, sau scris pe un act al produsului) codul culorii conform paletarului RAL. Există foarte multe paletare de culori (fiecare producător de vopsele îşi elaborează propriul sistem – după mine, din pur orgoliu profesional, pt. că am întâlnit paletar cu 7000 !!! de nuanţe, culmea că fiecare avea şi o denumire d-asta fantezistă), dar europenii mai cu scaun la cap utilizează totuşi RAL-ul.Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2

RAL-ul are 9 culori principale, după cum urmează:
1xxx Galben RAL 1000 Verde Bej – RAL 1034 Pastel Galben (27)
2xxx Portocaliu RAL 2000 Galben Portocaliu – RAL 2012 Somon Portocaliu (12)
3xxx Rosu RAL 3000 Flacara Rosie – RAL 3031 Rosu Orient (22)
4xxx Violet RAL 4001 Rosu Liliac – RAL 4010 Telemagenta (10)
5xxx Albastru RAL 5000 Violet Albastru- RAL 5024 Pastel Blue (23)
6xxx Verde RAL 6000 Patina Verde – RAL 6034 Pastel Turquoise (32)
7xxx Gri RAL 7000 Veverita Gri – RAL 7047 Telegrey 4 (37)
8xxx Maro RAL 8000 Verde Maro – RAL 8028 Terra Brown (19)
9xxx Alb/Negru RAL 9001 Crem – RAL 9018 Papyrus White (12)
De aici se poate deduce uşor, din prima cifră, culoarea, celelalte 3 reprezentând nuanţa culorii respective.

Am gasit un site interesant despre amplasarea codurilor originale de culoare al masini dumneavoastra , cantitate necesara de vopsea si statistica baze mixare. Apasati aici.

Categorii – RNTR2

Informatrile de ma jos sunt preluate din urmatoarea sursa:

RNTR2 – categorii standard de vehicule

1. Categoria L – AUTOVEHICULE CU DOUA‚ SAU TREI ROTI

1.1. Categoria L1e – Mopede, respectiv vehicule cu doua roti a caror viteza maxima constructiva nu depaseste 45 km/h si echipate cu un motor:
– cu o cilindree de cel mult 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna, sau
– cu o putere neta continua maxima de cei mult 4 kW daca este un motor electric.

1.2. Categoria L2e – Mopede, respectiv vehicule cu trei roti a caror viteza maxima constructiva nu depaseste 45 km/h si echipate cu un motor:Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2
– cu o cilindree de cel mult 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna cu aprindere prin scanteie, sau
– cu o putere maxima neta de cel mult 4 kW daca este un alt motor cu ardere interna sau
– cu o putere neta continua maxima de cel mult 4 kW daca este un motor electric.

1.3. Categoria L3e – Motociclete, respectiv vehicule cu doua roti fara atas, echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna si/sau a caror viteza maxima constructiva depaseste 45 km/h.

1.4. Categoria L4e – Motociclete, respectiv vehicule cu doua roti cu atas, echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna si/sau a caror viteza maxima constructiva depaseste 45 km/h.

1.5. Categoria L5e – Mototricicluri, respectiv vehicule prevazute cu trei roti simetrice si echipate cu un motor cu o cilindree mai mare de 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna si/sau a caror viteza maxima constructiva depaseste 45 km/h.

1.6. Categoria L6e – Cvadricicluri usoare, respectiv autovehicule cu patru roti a caror masa la gol este de cel mult 350 kg, exclusiv masa acumulatorilor in cazul vehiculelor cu tractiune electrica, avand viteza maxima constructiva de cel mult 45 km/h si echipate cu un motor:Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2
– cu o cilindree de cel mult 50 cm3 daca este un motor cu ardere interna cu aprindere prin scanteie, sau
– cu o putere maxima neta de cel mult 4 kW daca este un alt motor cu ardere interna, sau
– cu o putere neta continua maxima de cel mult 4 kW daca este un motor electric.
Aceste vehicule trebuie sa corespunda conditiilor tehnice aplicabile mopedelor cu trei roti din categoria L2e, cu exceptia cazurilor cand prin conditiile tehnice existente se prevede altfel.

1.7. Categoria L7e – Cvadricicluri, respectiv autovehicule cu patru roti, altele decat cvadricicluri le usoare, avand masa la gol de cel mult 400 kg (550 kg pentru vehiculele destinate transportului de marfuri), exclusiv masa acumulatorilor in cazul vehiculelor cu tractiune electrica, si echipate cu un motor a carui putere maxima neta este de cel mult 15 kW.
Aceste vehicule trebuie sa corespunda conditiilor tehnice aplicabile mototriciclurilor din categoria L5e, cu exceptia cazurilor cand prin conditiile tehnice existente se prevede altfel.

2. Categoria M – AUTOVEHICULE AVAND CEL PUTIN PATRU ROTI, CONCEPUTE SI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE PASAGERI

2.1. Categoria M1 – Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri, care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune;

2.2. Categoria M2 – Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri, care au, in afara scaunului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune si o masa maxima ce nu depaseste 5 tone;

2.3. Categoria M3 – Vehicule concepute si construite pentru transportul de pasageri, care au, in afara scaunului conducatorului, mai mult de opt locuri pe scaune si o masa maxima ce depaseste 5 tone;

2.4. Tipurile de caroserie si codificarile care privesc vehiculele din categoria M sunt definite in alta sectiune anexe, punctul 1 (vehicule din categoria M1) si punctul 2 (vehicule din categoriile M2 si M3);

2.5. Pentru vehiculele din categoriile M2 si M3 care au o capacitate de transport mai mare de 22 de pasageri, exclusiv conducatorul, se definesc urmatoarele trei clase:
– Clasa I: vehicule prevazute cu suprafete destinate pasagerilor in picioare si permitand deplasari frecvente ale pasagerilor.
– Clasa II: vehiculele destinate in principal transportului de pasageri asezati si concepute pentru a permite transportul de pasageri in picioare pe culoar si/sau intr-un spatiu care nu este mai mare decat cel prevazut pentru doua scaune duble;
– Clasa III: vehiculele destinate exclusiv pentru transportul pasagerilor asezati. Un vehicul poate apartine mai multor clase, caz in care poate fi omologat pentru fiecare dintre acestea;

2.6. Pentru vehiculele din categoriile M2 si M3 care au care au o capacitate de transport de cel mult 22 de pasageri, exclusiv conducatorul, se definesc urmatoarele doua clase:
– Clasa A: vehicule concepute pentru transportul pasagerilor in picioare; vehiculele din aceasta clasa sunt echipate cu scaune si au spatii pentru pasageri in picioare.
– Clasa B: vehicule care nu sunt concepute pentru a transporta pasageri in picioare; vehiculele din aceasta clasa nu au spatii pentru a transporta pasageri in picioare.

3. Categoria N – AUTOVEHICULE AVAND CEL PUTIN PATRU ROTI, CONCEPUTE SI CONSTRUITE PENTRU TRANSPORTUL DE MA‚RFURI
Prin masa maxima se intelege masa maxima tehnic admisibila.

3.1. Categoria N1 – vehicule concepute si construite pentru transportul de marfuri cu o masa maxima care nu depaseste 3,5 t.

3.2. Categoria N2 – vehicule concepute si construite pentru transportul de marfuri avand o masa maxima care depaseste 3,5 t, dar nu depaseste 12 t.

3.3. Categoria N3 – vehicule concepute si construite pentru transportul de marfuri avand o masa maxima ce depaseste 12 t. Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2

3.4. In cazul unui vehicul tractor destinat sa tracteze o semiremorca sau o remorca cu axa centrala, masa care se ia in considerare la clasificarea vehiculului este masa proprie a vehiculului tractor, la care se adauga masa corespunzatoare sarcinii statice verticale maxime cu care semiremorca sau remorca cu axa centrala incarca vehiculul tractor si, eventual, masa maxima a incarcaturii proprii a vehiculului tractor.

3.5. Tipurile de caroserii si codificarile privind vehiculele din categoria N sunt definite in sectiunea C pct. 3.

4. CATEGORIA O – REMORCI (INCLUSIV SEMIREMORCI) Prin masa maxima se intelege masa maxima tehnic admisibila.

4.1. Categoria O1 – remorci avand o masa maxima ce nu depaseste 0,75 tone.

4.2. Categoria O2 – remorci avand o masa maxima care depaseste 0,75 tone, dar nu depaseste 3,5 t.

4.3. Categoria O3 – remorci avand o masa maxima care depaseste 3,5 tone, dar nu depaseste 10 t.

4.4. Categoria O4 – remorci avand o masa maxima care depaseste 10 t.

4.5. In cazul unei semiremorci, sau al unei remorci cu axa centrala, masa maxima care se ia in considerare pentru clasificarea remorcii corespunde sarcinii statice verticale transmise la sol prin axa/axe de la semiremorca sau de la remorca cu axa centrala, cuplata la autotractor si incarcata cu sarcina maxima.

4.6. Tipurile de caroserii si codificarile privind vehiculele din categoria O sunt definite in sectiunea C pct. 4.

5. VEHICULE DE TEREN (simbol G)
Prin masa maxima se intelege masa maxima tehnic admisibila.

5.1. Vehiculele din categoria N1, avand o masa maxima ce nu depaseste 2 tone, precum si vehiculele din categoria M1 sunt considerate vehicule de teren daca:

– au cel putin o axa fata si cel putin o axa spate, concepute pentru a fi motoare simultan, inclusiv vehiculele la care antrenarea unei axe poate fi decuplata,
– au cel putin un dispozitiv de blocare a diferentialului sau un mecanism care asigura un efect similar si daca pot urca o rampa de 30%, calculata numai pentru vehiculul separat.
In plus ele trebuie sa satisfaca cel putin cinci din urmatoarele sase conditii:
– sa aiba un unghi de atac de cel putin 25 grade;
– sa aiba un unghi de degajare de cel putin 20 grade;
– sa aiba un unghi de rampa de cel putin 20 grade;
– sa aiba o garda la sol de cel putin 180 mm sub axa fata;
– sa aiba o garda la sol de cel putin 180 mm sub axa spate;
– sa aiba intre axe o garda la sol de cel putin 200 mm.

5.2. Vehiculele din categoria N1, avand o masa maxima ce depaseste 2 t, sau din categoriile N2, M2 sau M3, avand o masa maxima care nu depaseste 12 t, sunt considerate vehicule de teren daca toate rotile lor sunt concepute pentru a fi simultan motoare, inclusiv daca una dintre axe este decuplabila, sau in cazul in care satisfac cerintele urmatoare:
– sa aiba cel putin o axa fata si cel putin o axa spate concepute pentru a fi simultan axe motoare, inclusiv daca una dintre axe este decuplabila;
– sa fie echipate cel putin cu un dispozitiv de blocaj al diferentialului sau cu un mecanism care asigura un efect similar;
– sa poata urca o rampa de 25%, calculata numai pentru vehiculul fara remorca.

5.3. Vehiculele din categoria M3 avand o masa maxima care depaseste 12 t si din categoria N3 sunt considerate vehicule de teren in cazul in care sunt echipate cu roti concepute pentru a fi simultan motoare, inclusiv daca una dintre axe poate fi decuplata, sau in cazul in care satisfac urmatoarele conditii:
– cel putin jumatate din roti sa fie motoare;
– sa fie echipate cel putin cu un dispozitiv de blocare a diferentialului sau cu un mecanism care asigura un efect similar;
– sa poata urca o rampa de 25%, calculata numai pentru vehiculul fara remorca;

Ele trebuie sa indeplineasca cel putin patru din urmatoarele sase conditii:
– sa aiba un unghi de atac de cel putin 25 grade;
– sa aiba un unghi de degajare de cel putin 25 grade;
– sa aiba un unghi de rampa de cel putin 25 grade;
– sa aiba sub axa fata, o garda la sol de cel putin 250 mm;
– sa aiba intre axe, o garda la sol de cel putin 300 mm;
– sa aiba sub axa spate, o garda la sol de cel putin 250 mm.
………………………………………………………………………

Acesta este doar un extras din regulamentul RNTR2. Documentul original poate fi accesat sau downloadat de aici.

Coduri de culoare si coduri pe baza de categorii – RNTR2